Megfogalmazom helyetted 1.
70 év szenvedélye

 Múlt héten felkértek 70. születésnapi köszöntő megírására. Az ünnepeltről csak annyit árulok el, hogy szenvedélye a repülés:

kyle-head-we-n1kdqeno-unsplash.jpg


     Péter elhúzta a hangár ajtaját, jobb karját maga elé lendítette, utat mutatva az új  érdeklődőnek. Peti már öt éve próbálja eladni a kisrepülőjét, titkon remélte most sikerül. A vevő végigmérte a férfi ruházatát, aki kényelmes farmernadrágot és szürke pulcsit viselt, majd belépett a szerelőcsarnokba. Elindult a gép felé, cipője hangosan kopogott az aszfalton. Fekete öltönye és piros nyakkendője még zordabbnak mutatta karakterét. A férfi megtorpant és Péter felé fordult:
- Ez lenne az?

A férfi bólintott és keresztbe tette a karját. 
- Mit is írt a hirdetésben, mennyi idős ez a lepukkant…? – kérdezte, miközben lenézően méregette a gépet.
- Kereken hetven.
- Kereken?!
- Ma van a születésnapja. - mondta Péter mosolyogva. A vevő rosszindulatúan felkacagott:

-Ez egy tárgy, hogy lehetne már születésnapja?! - legyintett nagyképűen. Péter felsóhajtott, ismét csalódott:

- Maga sem értékeli…tudja mit, nem eladó többé! 
- No ezt mégis, hogy gondolja? Idejöttem, az idő nekem pénz! - reagált felháborodva az üzletember.

- Mint mondtam, nem eladó! - s a férfi kitessékelte a vevőt, s bezárta utána a szerelőcsarnokot. 
- Úgy hiszem, örökké velem maradsz - mondta édes keserűséggel és a kopottas gépre pillantott.

- Emlékszem – elmosolyodott - a nagyapám egy szerdai napon landolt Veled a kifutópályán a hangárunk előtt. Rögtön tudtam, repülőgépszerelő leszek, aztán pilóta. –

Péter lassan lépkedett a gép felé, folytatta a monológot. 
- Lelked van, amit a vevők nem vesznek észre. Én tudom, hiszen felcseperedtem melletted. Kiskoromban állandóan itt lógtam, beültem a fülkébe és azt játszottam, hogy repülünk. Nagypapámat is többször megtréfáltam, hogy elbújtam az ülés mögé, majd megijesztettem, ő pedig a villáskulcsot kiejtette a kezéből, annyira megrémült. – mesélte lelkesen, mikor odaért a géphez, végigsimított a vaslemezén. Ugyan kopott volt, de a mai napig működött.

 - Ha nem volt jó kedvem, ide jöttem. Szereltelek órákon keresztül és a szomorúságomat vidámság váltotta fel. Mindig a menedékem voltál. Minden tudást átadtál, s bármilyen más egyéb motort kellett megszerelnem, csak visszaemlékeztem a Te motorodra, szívedre, s tudtam a megoldást. – Péter szemébe könnyek gyűltek. Úgy tekintett a kisgépre, mint élete egyik legfontosabb személyére. Több volt, mint egy testvér, egy apa vagy nagyszülő. Elcsuklott hangon tovább beszélt hozzá:

- Az első közös repülésünkön, megmutattad nekem a világot és megtanítottál SZABADNAK LENNI!

 társ voltál. Sosem hagytál cserben, még zivatarban sem. Mindig vigyáztál rám. Képzeld, a fiaim kijelentették tegnap, hogy pilóták akarnak lenni - kacagott fel.

 - Csupán azzal, hogy Te vagy nekünk, mindenki életét jobbá tetted.

Péter könnyeit eltörölte, megpaskolta még egyszer a bal oldalszárnyat:

- Gyuszikám, Nagyon Boldog  hetvenedik Születésnapot! 

 

Donáth Fanni, 2020. május.29

Te is szeretnél egyedi születésnapi köszöntőt? Kattints ide a részletekért Megfogalmazom Helyetted.

Kövess itt és ne maradj le a következő legjobb ajándék írásokról!

 

Fanni vagyok, Ghostwriter!

Szeretnéd végre megmutatni, hogy ki áll valójában a márkád, vállalkozásod mögött, s miért olyan különleges?Mi az élettörténeted, hogyan jutottál el idáig?Itt az ideje, hogy új lapot kezdj, én pedig tollat ragadok és segítek megfogalmazni helyetted!

1_kep.jpg

régebbi írások

süti beállítások módosítása